18 januari 2006

2005-05-23

1: När föddes du?: En sensommar några decennier sedan
2: När duschade du sist?: I morse
3: Vad har du bredvid dig?: Ett stökigt skrivbord till höger och vänster
4: Och hur är det med väggarna? Hur ser tapeten/färgen ut?: Målad vägg off white, lyckligtvis är den anskrämliga obligatoriska målade vävtapeten bakom mig så jag inte ser den.
5: Vilka är de fyra sista siffrorna i ditt telefonnummer?: ...
6: Vilket är det konstigaste namn du någonsin hört?: Måste vara något afrikanskt, sen är ju Buttafucko ganska fult
7: Vem vill du gifta dig med, och spendera resten av ditt liv tillsammans med?: Tror inte det finns en sån person
8: Hur många personer har du på din ICQ/MSN-lista?: ICQ: 15, MSN: 2
9: Vad gjorde du igårkväll?: Sprang, spelade WoW
10: Hur många barn vill du ha?: 0, noll, inga
11: Har du någonsin varit kär i någon? På riktigt, alltså, inte bara flyktigt.: Nej, inte på riktigt
12: Hur mår du?: Mycket bra
13: Vad tänker du på?: Att det snart är dags för lunch, att jag ser fram emot att höra Burzums nya musik när Varg kommer ut, att jag måste skriva tid på projekt och fakturera, om jag ska springa i Hemlingby på väg hem från jobbet, och att jag kanske ska reka upp stället som jag kanske ska fotografera med någon
14: Tror du på kärlek vid första ögonkastet?: Ja, eller nej, kemin måste stämma också
15: Tror du på evig kärlek?: Nej. Kärlek, precis som lycka är en tillfällig tillfredställelse av inbyggda begär, krav från omvärlden osv.
16: Tror du att det finns en himmel?: jag ser den just nu genom mitt fönster. Floden, den stora björken, skogen i bakgrunden är fina komplement till den halvmulna himlen
17: Din frukost idag såg ut hur?: grovt bröd, blandning av automatchoklad och kaffe
18: Vilket är ditt favoritland?: Alla de nordiska länderna, England, USA
19: Vem är den snyggaste kändisen?: Cate Blanchett
20: Tror du på mirakel?: Mirakel är mirakel tills de bevisats och definierats vetenskapligt, eller omkullkastats. Elektriciteten var ett mirakel några hundra år sedan.
21: Hur många kuddar har du i sängen?: Fyra
22: Vilken är din favoritparfym?: Davidoff Deep Blue från deostick, på tjejer var den där som MJ hade bra, Calyx något
23: Den värsta känslan någonsin är....: När något händer de som jag bryr mig om. Att se girigheten i världen.
24: Den bästa känslan någonsin är....: Att vara ute i den oförstörda naturen. Att se poetisk rättvisa drabba de giriga och onda. Hämnden är den mest tillfredställande känslan.
25: Vad finns under din säng?: Oj en massa junk, kläder osv som jag pressat in då jag skulle städa undan snabbt.
26: Vad är det första du tänker på när du hör orden a) Skola b) Barn c) Shoppa d) Vänner e) Nalle Puh: (a) Bortkastade möjligheter att lära barn något bra (b) Gillar inte (c) bra om man har ett mål, eller om man hittar något bra oväntat (d) Vänner har man inte, de finns, och sånt utvecklas fram, genom handlingar och inte ord. (e) Bra, men hypat och övervärderat. Det är ju bara berättelser, man behöver inte analysera fram nåt skumt ur allting.
27: Vilket är ditt favoritcitat?: Flera av Thomas Payne, och sen \"You\'ll never get out of this life alive\" eller \"Ei elämästä selviä hengissä\"
28: Vem är den fulaste människa du känner?: Olinda, Julia Roberts
29: Skall pojkar ha långt eller kort hår?: Som de själv vill
30: Vilken är den senaste konserten du var på?: Senaste publika var nog Finntroll/Norther/The Wake
31: Vilken är din favoritblomma?: Maskros
32: Favoritdjur?: Lodjur, Hund, Katt, diverse gnagare
33: Säg något om personen som gav dig dessa frågor: En mycket fin människa
34: Ditt smeknamn?: har nog inget, men svenskar uttalar mitt namn helt fel så att det ordet är nog ett smeknamn
35: När går du och lägger dig?: ca 4-5 på morgnarna
36: Vad attraherar dig hos män/kvinnor?: intelligens, och sen det där odefinierbara
37: Vad skall du göra imorgon?: arbeta, springa, sätta upp min sandsäck, slå på den, spela WoW, dricka kaffe, kanske se en film
38: Vad tänker du när du ser dig själv i spegeln efter att ha stigit upp?: tänker inte så
39: Favoritord?: exquisite, cellar door, kameraden
40: Vilken var den bästa stunden i ditt liv?: Det där tältet med de hysteriska knarkarna och den där knäppa roliga norska metalheadet
41: När var du senast asnitad?: asnitad? full? Flera år sedan och då var jag inte speciellt nitad.
42: Vad har du för mobil?: En helt vanlig UTAN kamera och UTAN jobbiga ringsignaler
43: Vilket är det första numret du tänker på?: 7
44: Vilken av dina vänner kysser bäst?: Hur ska jag kunna veta det?
45: Hur mycket är klockan?: 11:39
46: Vilken dag är det?: måndag
47: Hur länge har du suttit på nätet?: idag en timme, men har haft tillgång till Internet en 14-15 år
48: Vad ser du fram emot?: på alla roliga saker jag ska göra... hmm, kan inte svara exakt på en sån här fråga
49: När grät du sist?: en 3 år sen
50: När var du svartsjuk senast?: flera år sen, och det var mer besvikelse över oärlighet än nåt annat
51: Vad kallar din flick/pojkvän dig för?: har ingen
52: Du kan inte leva utan...: mat, vatten, sömn, underhållning
53: Vad vill du göra nu?: äta, gå hem eller t.o.m. göra en insats på jobbet, ah just ja, har löneförhandling strax
54: Du avskyr verkligen...: girighet, falskhet, macho-attityder
länk till denna frågespalt

Inga kommentarer: