18 januari 2006

2005-05-24 - motion

Har kommit igång bra med springandet, springer korta sträckor snabbt ofta en bit inne i skogen, stannar vid de där stockarna man kan lyfta och håller på där tills jag inte kan mer, sen springer jag till skidbacken, uppför den och sen till bilen.

Jag anser att man ska träna det som man ämnar använda kroppen till. Om jag någon gång behöver springa ifatt eller från nånting så är det med hinder i vägen och då är det bäst att springa där det finns sånt. Ska jag behöva slåss för andra gången i mitt liv kan jag lika gärna träna genom att sparra och slå på sandsäck. Ska jag däremot hålla på med datorer på labbet och fritiden så måste man tyvärr göra andra saker som tränar armar och axlar, och det gör man med de två ovanstående träningarna. Om vi kommer igång med paintball är det samma sak; springa i tät skog och oländig terräng är perfekt träning för det.

Inga kommentarer: