18 januari 2006

2005-09-19

Sitter här lite konfunderad kl 1 på natten, har pratat med så många på sistone, på nätet och Real Life (tm), och diskuterat och funderat så djupt och länge om vad man ska göra av sitt liv, sitt jobb, sina känslor. Just nu är jag lite grann av en sökare, mer än på mycket länge i mitt liv.

Det enda jag vet är att på morgonen ska jag träffa en mycket fin och viktig person, sen bär det av åt Stockholm där jag ska arbeta med upphandlingen måndag till onsdag, men ska hem en sväng på tisdag för att gå på konsert med Marduk! Jag kan nog behöva den för att nollställa mina tankar, så att jag kan slappna av och ta de nädvändiga besluten i mitt liv - om det nu bara är vad jag ska göra de ytterligare närmaste dagarna. Det blir väl som förr, att jag 'sen' ska göra saker

Peter le Marc - av alla artister - spelas på min dator nu, och det var mycket passande, trots att jag egentligen inte är så inne på den sortens musik, men det är mycket bättre än jag trott, i alla fall de senaste djupare skivorna. Melankoliskt men vackert, faktiskt lite grann som en icke-rock/metal-variant av Viikate, en av mina favoritgrupper. Tack Jenka för låtarna - vill gärna ha mer. Och tack till solmane som fått mig att tänka i nya banor. Och tack C för allt såhär långt, hoppas på mycket mer.

Nä va fan, nu är jag lika melankolisk som när jag lyssnat på Viikate och diktat - ska nog skaffa mer av Peter le Marc, och filtrera bort de mer pripps blå-reklam-liknande låtarna, jag tror att det finns mycket bra att finna där.

Inga kommentarer: