18 januari 2006

2005-03-10

1: Vilken film/filmer har betytt mest för dig? : Fanny och Alexander är nog den film jag tänker mest på
2: Vilken bok/böcker har betytt mest för dig? : Silmarillion, Ofredsår, Breven från Nollpunkten
3: Vilken musik har betytt mest för dig? : Klezmer, Black Metal
4: Vilket/vilka popkulturellt medium har varit din favorit? : öhm... kläder, inredning, musik
5: Hur har popkulturen influerat dig i ditt vardagsliv? : inget alls, jag bygger inte upp mitt liv kring sådan här yta
6: Skriv en lista över 5 personer du helst skulle vilja hångla med, välj fritt bland döda, levande och fiktiva personer. : Hångla är det fulaste ordet jag vet. Men fiktiva och kändisar: Renee Zellweger, Mimi Rogers, Kate Winslet, Helen Mirren, Caesonia
7: Är det mer fiktiva personer på hångellistan än "riktiga" personer? : Nej, bara en fiktiv
8: Vad är dina turn-ons, och tror du att de kan härledas från någon popkulturell källa? : det var väldigt mycket popkulturellt i den här... och vad är en turn-on? Men i alla fall, nåt jag kan hoppa till på är snygga möbler eller kläder, stilrent och funktionellt, bauhaus, miltär, funkis
9: Vad är dina turn-offs och tror du att de kan härledas från någon popkulturell källa? : Hm, ointelligens och felriktade pretentioner är äckligt. Jag ser som de flesta personer som mer eller midnre lika Homer Simpson, så där är väl en källa; Homer har hjälpt mig se på världen mer klarsynt.
10: Har du någonsin haft svårt att skilja mellan fiktion och verklighet? : o nej
11: Vill du skilja mellan fiktion och verklighet? : ja
12: Har du någonsin blivit besviken över att saker i verkligheten inte varit riktigt som i populärkulturen och vice versa? : brukar inte bygga min uppfattning om verkligheten på populärkulturen, vilket för övrigt borde täcka in väldigt många \"seriösa\" böcker, speciellt kring samhälle, genus osv
13: Vad har du upplevt som den största skillnaden mellan popkulturens mytvärld och verkligheten? : vad är nu detta, hjälp... den största skillnaden mellan världarna torde väl vara att den ena är fiktiv och den andra är riktig
14: Vilka popkulturella fenomen skulle du säga att du är ett hopkok av? (tex lillstrumpa, john belushi, tetris, karlsson på taket och my little pony) : Dr Jekyll, valfri annan evil mad scientist, John Holmes, hehe, och sen där elaka lilla killen i Austin Power, Dr Evil
15: Vilket popkulturellt fenomen beskriver bäst din/dina fantasidimensioner? (tex mupparna blandat med den oändliga historien): Silmarillion, Simpsons, Kids (filmen), Gummo

Inga kommentarer: